TEISCO CHECKMATE 50 Inside

Udało się wreszcie otworzyć mi ten wzmacniacz - musiałem zmodyfikować umocowanie szyby, gdyż nie umożliwiało łatwej wymiany bebechów i sprawdzenia wnętrza. Musiałem zmienić zamocowanie szyby z klejonego na wkręcane. Ze względu na koszta szyby (co jest tajemnicą handlową) i niemożnosć przewiercenia się przez szkło w warunkach domowych musiałem wmontować mocowania stalowe do szyby - nie było to trudne.

AUKCJA: http://allegro.pl/show_item.php?item=3570299231 - na alledrogo!!

Nagrane telefonem komórkowym: http://www.tremolo.pl/Testy-zestawow-gitarowych/Teisco%20Checkmate%2050%20external%20Effects/Teisco%20Clean%202%20nastawy%20LesPaul.mp3
dwa kanały - jeden bardziej basowy drugi bardziej szklankowaty - Gitara Les Paul

Superstrat z BILL LAWRENCE 500XL z dodatkowym przesterem i echem
http://www.tremolo.pl/Testy-zestawow-gitarowych/Teisco%20Checkmate%2050%20external%20Effects/Teisco%20-%20Bill%20Lawrence%20-%20Zoom%20G2.mp3



Jeszcze prostsza się okazała naprawa. Co prawda zajęła długo...

Historia jest prosta - podmieniałem kondensatory, mierzyłem je - wszystkie mimo wysługi lat były dobre. W końcu Japońskie z Nicichona.

Okazało się, że fabrycznie we wzmacniaczu brakowało kondensatora katodowego lampy 6AQ8 - bo wstawieniu, wszystkie funkcje działają prawidłowo. W sumie to jak wymiana sprzęgła w samochodzie - w tym japończyku sprzęgła nie było.
Analizując schemat i korzystając z rad starszych kolegów z www.elektroda.pl babrających się starymi lampowcami wlutowałem ten układ i wszystko zadziałało prawidłowo. Montaż wzmacniacza jest klasyczny - więc dobudowanie kondensatora to kwestia kilku minut...

Obecnie wzmacniacz jest na sprzedaż, niewiele używany.


Komentarze