Szkocenie w wyborze wzmacniacza gitarowego i basowego

Poszukuje piecyka gitarowego i do basu, po tym, jak wszystkie sprzedałem. 

Raczej nie wróce do kopii Marshalla Plexi ze względu na koszta samego prądu i lamp a przede wszystkim miejsca, jakie zabierze ww. piecyk. 

Jestem skąpym, lubiącym drogą kawe, dobre brzmienie malkontentem i kombinatorem. 

Ale okazuje się, że byc może piecyk nie będzie potrzebny, gdyż mam całkiem fajny multiefekt z niezłą symulacją, bardzo dobrze leżący w miksie nawet nagrywany komórką. 

Można na tym grać na słuchawkach, ale to też po dłuższej chwili męczy. 

Problemem jest filigranowa ilość miejsca w domu. Wcześniej grałem przez line-in wieży, ale okazuje się, że nowa wieża nie ma line in.Oryginalne głośniki były w zasadzie do bani, jako znakomicie brzmiące wybrałem tam głośniki Phase Zero. 

 Miałem w domu full stach, half stack, jakieś swoje wynalazki, przody nagłośnieniowe, wynalazki postPRL. Dwa Randalle, kopie Marshalla, Bugere, Guyatony, Peaveye, miniMarshalle, małe i wielkie wzmacnaicze basowe.. Ale to wszystko zniknęło do piwnicy, zasiliło domowy budżet poprzez sprzedaż na OLX, Allegro. Ostały mi się głośniki na bazie GDS30/30 z tonsila, ale przeróbka była nieopłacalna. Teraz jeszcze płyty po meblach wyrzuciłem na śmietnik, więc nie ma z czego przyciąć. 

Prostota.

Najprostszą metodą byłoby podpięcie gitary do starego wzmacniacza NIKKO poprzez przerobione wyjście z DIN, do tego dwie dobre kolumny Hi-Fi - ale wzmacniacz leciwy, kolumny też większe, niż te z wieży. 


Kolumny jakie by to były to Tannoy M2 - podejrzewam zagrają potężnie z gitarą basową 6-strunową, którą tez bym chętnie podpinał. 

Inną opcją jest podpiecie do samych spreparowanych głośników wzmacniacza Typu PAM, TPA, TDA... Szkoda tego robić w kultowych Tannoyach. Mam GŁośnii z wieży LG, i z tej wieży Panasonica. 




Zaletą takich wzmacniaczyków są dość duże moce przy wysokiej efektywności i niskim zasilaniu. Np 2x15W. Ale trzeba zbudować obudowe itp. Jakiś preamp, jak nie bedzie się podpinało multiefektu, ajkaś obudowe, sensownie dobrany głośnik. Po co skoro jest coś takiego dostepne dość tanio:







Komentarze